.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی‌نژاد هم به قطبی تمایل داشت

کاندیداتوری افشین قطبی برای جانشینی علی دایی سرمربی برکنار شده تیم ملی فوتبال از سوی وی و مقامات فدراسیون فوتبال تایید شده است.

به گزارش آفتاب، افشین قطبی که سال گذشته و در اوایل آغاز به کار مسئولان جدید فدراسیون فوتبال پس از یک دوره محرومیت و تعلیق فوتبال ملی همزمان با کسب نتایج مطلوب در تیم پرسپولیس تهران تنها یک قدم تا قرار گرفتن بر روی نیمکت هدایت تیم ملی فاصله داشت، بار دیگر و یک روز پس از برکناری علی دایی مورد توجه مسئولان فوتبال ملی قرار گرفته است.

درحالی که روز یکشنبه برخی از منابع خبری از نامزدی مجدد افشین قطبی برای تصدی سرمربیگری تیم ملی خبر دادند، کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تایید این خبر به فارس گفت: «سرمربی فصل گذشته تیم پرسپولیس یكی از گزینه‌های ما برای هدایت تیم ملی است».

از سوی دیگر سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس نیز انجام مذاکرات فدراسیون فوتبال با وی در خصوص جانشینی علی دایی در تیم ملی را تایید کرده است.

بر این اساس افشین قطبی طی گفتگویی با "ایلنا"‌ اعلام کرده است: «مذاکرات تلفنی با فدراسیون فوتبال داشتم حالا منتظر اعلام نهایی آنها هستم و خودم مشکلی برای حضور در تیم ملی ندارم چرا که به عنوان یک سرباز وطن همواره آماده خدمت هستم».

قطبی که به نظر می‌رسد تمایل خود برای سرمربیگری تیم ملی را به مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده است، همچنین از شانس ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی سخن گفته است.

به اعتقاد کارشناسان اما افشین قطبی که از ابتدا گزینه مطلوب کفاشیان و تاج دو عضو موثر هیات رییسه فدراسیون فوتبال بوده است به ویژه در شرایط کنونی از شانس بسیار بالایی برخوردار است چرا که تسلط وی به فوتبال کره‌ای‌ها و رقابت سرنوشت‌ساز ایران با کره‌جنوبی و کره‌شمالی وی را در موقعیتی استثنایی قرار داده است.

با این حال بسیاری از خود می‌پرسند که آیا تمایل قطبی و انتخاب روسای فدراسیون فوتبال برای انتصاب "امپراطور" به سمت مربی تیم ملی کافی است؟

افشین قطبی اخیرا به این سوال پاسخ داده است. قطبی که پس از خروج از ایران و ترک پرسپولیس در فصل جاری در مورد مسایل فوتبال ایران سکوت کرده بود در گفتگویی ویژه با تلویزیون فارسی BBC در شهر دبی به روایت ناگفته‌هایی از دوره حضور‌اش در عرصه فوتبال ایران پرداخت.

قطبی در بخشی از این گفتگو در خصوص ماجرای انتخابش برای مربی‌گری تیم ملی گفت که چگونه مسئولان فدراسیون فوتبال در تماسی تلفنی انتصاب‌‌اش به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را به وی تبریک گفتند و از اعلام رسمی خبر انتصاب تا ساعتی دیگر خبر دادند و چگونه او در بازی مقابل برق شیراز بر همین اساس با بازیکنان پرسپولیس خداحافظی کرد و آماده حضور در تیم ملی بود.

قطبی در گفتگو با BBC افزود که با این همه تنها یک ساعت زمان کافی بود تا علی دایی به یکباره به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

ماجرایی که البته بسیاری از ناظران داخلی و کارشناسان ورزشی نیز صحت آن را تایید می‌کنند.

یک منبع آگاه در این رابطه به آفتاب می‌گوید: «قطبی گزینه فدراسیون بود اما به دلیل نوع رفتاراش و نگرانی‌هایی که در مورد حضور درازمدت او در خارج از کشور مطرح بود، برخی مقامات در سازمان تربیت بدنی با انتصاب وی مخالف بودند در شرایطی که حتی محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور نیز نسبت به حضور او در تیم ملی ابراز تمایل کرده بود».

با این وجود پاسخ به این پرسش که آیا نگرانی‌ها و موانع قبلی در مورد حضور افشین قطبی در تیم ملی رفع شده است یا خیر همچنان می‌تواند به اشکال گوناگون مطرح شود.

برخی معتقدند این نگرانی‌ها پس از خروج قطبی از ایران و خصوصا مواضع اخیر او در گفتگو با تلویزیون فارسی BBC افزایش یافته است و از این منظر حضور او در نیمکت تیم ملی ایران کاملا منتفی است اما در عین حال عده‌ای دیگر بر این باورند که با توجه به تلاش‌های اخیر دست‌اندرکاران دولت نهم برای استفاده از رویدادهای ورزشی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و نیز محبوبیت قابل توجه افشین قطبی در میان هواداران بی‌شمار فوتبال در ایران امکان بازگشت او به ایران افزایش نیز یافته است.

به هر روی به نظر می‌رسد در شرایط کنونی انتخاب سرمربی آینده تیم ملی فوتبال انتخابی کاملا فنی نبوده و عوامل حاشیه‌ای دیگری نیز در آن موثر خواهد بود و تا پیش از اعلام رسمی مربی منتخب باید توجه داشت که هر "یک‌ساعت" در فوتبال ایران می‌تواند تمامی تحولات را دگرگون سازد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.211 seconds.